Integration on-prem AD og Office 365
Skal du til at anvende funktioner i Office 365?
Microsoft og andre leverandører har travlt med at tilbyde spændende funktioner i skyen, som er knyttet til Office 365. Måske har du allerede fundet nogle, du gerne vil benytte, men hvordan kommer jeg rigtigt i gang?
Det første der skal ske, er at de bruger konti som ligger i on-prem Active Directory og benyttes dagligt til validering og tildeling af rettigheder, skal synkroniseres til Microsoft Office 365. Derved bliver der overensstemmelse mellem adgang til funktioner lokalt og i skyen, da medarbejderen så kan anvende samme kendte login og kodeord (Single-sign-on).
IT Attention yder også rådgivning og assistance omkring opsætning af Exchange Hybrid.
Etablering af denne integration kan foregå således:
- Oprettelse af Office 365 tenant
- Oprensning af konti og attributter i on-prem AD
- Installation og konfiguration af synkronisering
- Kontrol fejl og eventuel opretning
- Test af login i Office 365 og evt. tildeling af licenser
- Dokumentation af løsningen