Cloud­­løsninger

Hurtigt internet har banet vejen for cloud-løsninger og med Cloud kan du vælge at lægge alle dine it-services på et netværk af virtuelle servere uden for huset og kommunikere med dem gennem internettet.

Til dig der vil nyde godt af skyens fulde fleksibilitet, den nyeste hard- & software samt slippe for bekymringer om backup, antivirus, tyveri af personfølsomme oplysninger og it-sikkerhed, kan du vælge mellem flere forskellige Cloud abonnementer.

Vi tilbyder Public Cloud løsninger baseret på Microsofts produkter, Private Cloud løsninger placeret hos jer selv, hos Microsoft eller hos Amazon, eller som hosting i vores eget danske datacenter.
De fleste af vores kunder har i dag Hybride Cloud løsninger, hvor dele placeres i Public Cloud og resten i en Private Cloud.

Cloudløsninger omfatter lagring af data digitalt, populært kaldet lagring i skyen. Det giver virksomheder muligheden for, at placere vigtige dokumenter, billeder, kundekartoteker og anden data online. Netop lagring i skyen medfører øget sikkerhed, da lagring på lokale enheder undgås. Yderligere skabes muligheden for at alt information kan tilgås af udvalgte medarbejdere, uanset hvor de er, så længe de har adgang til internettet. Fleksibilitet og øget sikkerhed er to af de helt store fordele ved at implementere lagring i skyen, som en fast del af virksomhedens arbejdsprocedure og IT struktur.

Eksempler på cloudløsninger i virksomheder

Der findes en række forskellige cloudløsninger, til forskellige typer af opgaver og udfordringer. Fælles for cloudløsningerne er, at de benytter internettet – altså “skyen” – som stedet hvor arbejdet lagres. Hvor man i gamle dage gemte dokumenter på computeren eller et USB stik, så kan data nu automatisk gemmes online. Bliver computeren ødelagt, stjålet eller beskadiget? Så vil informationen fortsat være tilgængelig online via virksomhedens cloudløsning.

Der findes mange forskellige cloudværktøjer, som med fordel kan implementeres i virksomheder for øget effektivitet og fleksibilitet, samt overordnet sikkerhed. Et par eksempler kan være Microsoft 365 til arbejde med tal og skrift, SAP til HR samt Dropbox til lagring og deling af billeder, lyd- og videofiler. Virksomheder er langt fra identiske, hvorfor vi i det enkelte tilfælde sørger for at sætte os grundigt ind i virksomhedens arbejde, før vi anbefaler og hjælper med implementeringen af de optimale cloudværktøjer. 

Hos IT Attention har vi mange års erfaring med IT support, drift og overvågning af cloudløsninger, samt IT systemer generelt. Vi ved derfor hvordan systemerne sættes korrekt op ift. medarbejdere og sikkerhed, samt hvordan de integreres så udbyttet er maksimalt fra start for den enkelte virksomhed.

Vælg en skalerbar cloudløsning

Valget af cloudløsning for virksomheden bør i stort grad baseres på, hvilke egenskaber og behov virksomheden har. Er der eksempelvis behov for, i fællesskab at kunne dele og tilgå dokumenter og regneark? Har i arbejde der effektiviseres via fildeling eller mulighed for tilgang såvel hjemme som på arbejdspladsen, i udlandet eller på caféen?

Uanset jeres behov, så er vi åbne for en samtale omkring udfordringer og mulighed for optimering af jeres arbejde, via implementering af netop cloudløsninger på arbejdspladsen. Der er ofte meget tid at hente, via netop optimering af IT strukturen i danske virksomheder.

I forbindelse med virksomhedens udvikling er muligheden for skalering vigtig. Der skal være mulighed for, at flere medarbejdere kan tilgå samme værktøjer. Sammen med den løbende kontrol og sikkerhedsopsætning kan vi hjælpe med, at overvåge og kontrollere adgange og opsætninger løbende. Sådan sikrer i, at der altid er styr på backup og lagring af data, fjernelse af adgange for tidligere medarbejdere, adgangsgivning til nye og alt hvad der ellers hører til en sikker og skalerbar cloudløsning til virksomheder. I denne forbindelse er vi erfarne rådgivere med mange tidligere cases i bagagen. Vi ved hvordan arbejdet skal gøres, hvad der virker og hvordan det opsættes optimalt. Skal vi tage en uforpligtende snak, så kontakt os allerede i dag.

Virtuel Desktop

Kontakt os for et uforpligtende tilbud

Hvad siger vores kunder?

IT Attention overtog driften af Biofos it-infrastruktur og udvalgte systemer ved årsskiftet 2017-18. Outsourcing aftalen inkluderer drift, sikkerhed, monitorering og support af netværk, servere, administrationens pc’ere samt udvalgte applikationer for alle de tre lokationer. “Aftalen inkluderer også et ugentligt besøg af en konsulent fra IT Attention. Ud fra et økonomisk perspektiv betyder IT Attentions overtagelse af it-driften en besparelse for Biofos på omkring 60 procent i forhold til de tidligere aftaler. IT Attention monitorerer vores systemer 24/7/365, og slår alarm, hvis der opstår problemer, og så de kan blive løst,” siger Flemming Laursen.
Læs mere..

“IT Attention løftede en tung opgave af vores skuldre. Opsætning af vores 120 arbejdsstationer hos Danske Fysioterapeuter ville have taget urimelig lang tid for os. IT Attention automatiserede processen, så den forløb på rekordtid. Undervejs i hele forløbet har de været meget flinke og hjælpsomme, når vi havde særlige ønsker. IT Attention sørgede for, at vi sparede 400 arbejdstimer og en masse besvær, så der er virkelig tale om en succeshistorie”
Læs mere..

“Hos CC Media havde vi brug for, at få en Cloud løsning, hvor alle medarbejdere kunne arbejde sammen og samtidig tilgå deres skrivebord i hele landet. Vi havde samtidig stor fokus på persondataforordningen. IT Attention tog sig kærligt af os fra første færd og viste virkelig en god service og sammensatte en pakke for os, der faktisk gjorde det nemmere og billigere for os end de løsninger vi havde i forvejen.”
Læs mere..

Hvad siger vores kunder?

IT Attention overtog driften af Biofos it-infrastruktur og udvalgte systemer ved årsskiftet 2017-18. Outsourcing aftalen inkluderer drift, sikkerhed, monitorering og support af netværk, servere, administrationens pc’ere samt udvalgte applikationer for alle de tre lokationer. “Aftalen inkluderer også et ugentligt besøg af en konsulent fra IT Attention. Ud fra et økonomisk perspektiv betyder IT Attentions overtagelse af it-driften en besparelse for Biofos på omkring 60 procent i forhold til de tidligere aftaler. IT Attention monitorerer vores systemer 24/7/365, og slår alarm, hvis der opstår problemer, og så de kan blive løst,” siger Flemming Laursen.
Læs mere..

“IT Attention løftede en tung opgave af vores skuldre. Opsætning af vores 120 arbejdsstationer hos Danske Fysioterapeuter ville have taget urimelig lang tid for os. IT Attention automatiserede processen, så den forløb på rekordtid. Undervejs i hele forløbet har de været meget flinke og hjælpsomme, når vi havde særlige ønsker. IT Attention sørgede for, at vi sparede 400 arbejdstimer og en masse besvær, så der er virkelig tale om en succeshistorie”
Læs mere..

“Hos CC Media havde vi brug for, at få en Cloud løsning, hvor alle medarbejdere kunne arbejde sammen og samtidig tilgå deres skrivebord i hele landet. Vi havde samtidig stor fokus på persondataforordningen. IT Attention tog sig kærligt af os fra første færd og viste virkelig en god service og sammensatte en pakke for os, der faktisk gjorde det nemmere og billigere for os end de løsninger vi havde i forvejen.”
Læs mere..